Športno plezanje

Plezališče Urbasova skala

Urbasova peč je manjše plezališče nad Dovjem, v katerem je možno plezati tudi v jesenskem in zimskem času. Smeri so podobne smerem v gorah. Tudi nevarnosti so podobne (odlom oprimka, odlom stopa ...), zaradi česar pri plezanju priporočamo uporabo čelade. V spomladanskem času je priporočljiva zaščita pred klopi.

• Karakteristika smeri: navpične, nekaj previsnih
  • Število smeri: 31 športnoplezalnih smeri, 2 tehnični
  • Višina smeri: 12–26 m
  • Otroci: plezališče primerno za otroke od 3 let naprej
  • Nadmorska višina: 820 m

Najprimernejši čas: Od zgodnje pomladi do pozne jeseni, v poletni vročini pa za hlad poskrbijo gozdni sestavi. Plezamo lahko tudi pozimi, najprimernejši čas pa je od 10. ure dopoldne naprej ob upoštevanju, da je plezališče obsijano s soncem.

Koristne informacije: Obe tehnični smeri sta opremljeni s svedrovci in se jih ne da plezati prosto. Smer Lojtrca je malo bolj krušljiva.

Opozorilo: Parkiramo na parkirišču na Dovjem (parkirišče pri cerkvi sv. Mihaela), N 46.46700 E 13.94338

Plezališče Blaščeva skala

Nad Dovjem se dvigajo strme stene s pravim ledinskim imenom Granšica. Ponujajo zlasti eno- in večraztežajne smeri ter prekrasen pogled na dolino Vrata. Smeri so izpostavljene in primerne za bolj izkušene plezalce.

Dvigajo se več kot 80 m visoko, zato plezališče nudi številne dolge športne smeri višje težavnostne stopnje. Večino smeri je opremil neutrudljivi Benjamin Ravnik, v zadnjem času pa je nastalo lepo število novih smeri. Ocene smeri so kar »navite«, zato plezališče ni primerno za začetnike. Na vrhu sten se odpre prekrasen pogled na venec gora okoli Triglava, na Mojstrano in Dovje ter na dolgo Zgornjesavsko dolino.

• Karakteristika smeri: navpične in previsne
  • Število smeri: 80 športnoplezalnih, 1 tehnična
  • Višina smeri: 15–80 m
  • Otroci: plezališče primerno za otroke od 7 let naprej
  • Nadmorska višina: 1.000 m

Najprimernejši čas: Od zgodnje pomladi do pozne jeseni, v poletni vročini pa za hlad poskrbijo gozdni sestavi v prvih raztežajih, v višjih pa je že prevroče. Plezamo lahko tudi pozimi, najprimernejši čas pa je od 11. ure dopoldne naprej, ob upoštevanju, da je plezališče obsijano s soncem.

Opozorilo: Dostop do plezališča prečka Blaščev rovt, ki je privatna posest, zato se v pašni sezoni (junij–oktober) tu pasejo krave in biki, ki so lahko tudi napadalni. Rovt prečkamo mimo obeh skal in zavijemo na pobočje, poraščeno z leskami in praprotjo. Steza je slabše vidna, nato sledimo poti. Spoštujemo privatno lastnino in dragocen travnik. Za smeri, ki potekajo v desni skali, zavijemo navzgor, takoj ko se povzpnemo.